Mitt varumärke
Jag kan komma på fyra bra saker med att bli utspädd. Jag kommer att ha ett ungdomligt namn även om tjugo år. Folk förstår automatiskt hur man stavar mitt namn. Muggar, mössor och pennor med mitt namn kommer att säljas. Jag kan starta ett hemligt Linnea-nätverk och ta över världen. Men det uppväger inte värdenedgången hos potentiellt varumärke inför potentiellt kändisskap. Så. Sluta genast med att döpa era barn till Linnea. Hör ni det. Sluta genast!
Ha ha! Känner igen mig! Det komiska är att mina föräldrar faktiskt _försökte_ döpa mig till något unikt. Med facit i hand: lycka till med ditt Linnea-nätverk!
Ja, vi människor är ganska roliga. :) Jag läste det här i SVD:
"Nyblivna föräldrar försöker numera i allt högre grad hitta unika namn till sina barn. Men eftersom alla inspireras av samma tv-program, filmer, böcker, musik med mera så väljer många samma namn i tron att det är ovanligt och nytt", skriver journalisten Anders Malmsten som skrivit Svenska Namnboken och skapat sajten Svenskanamn.se.
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_14424276.asp
Oj, det här låter läskigt. Jag har inte tänkt på det innan, men det är kanske dags att jag börjar oroa mig?
Med dagens nitiska IT-strateger kommer man inte att slippa undan, med bara för- och efternamn i mailadressen, om man så heter Mark-Jörgen Pisstoffla. Alla ska ha det lika dåligt.