>

Efterdyningar

Jag läser julklappsboken Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig av Bodil Malmsten. Den är underbar. På alla sätt. Jag läser långsamt och njuter av varje ord, varje bild. Låter fingrarna glida över det tjocka matta pappret och de rundade hörnen. Flyttar bokmärket och stänger boken för att beundra de guldiga pärmarna, de inristade silverskimrande orden och det underbara formatet. Detta är en Bok. Detta är hur böcker är menade att se ut. Detta är boken jag har drömt om sedan jag var liten. Det är kärlek.


Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig


Jag öppnar min mejl och chockas av att julhelgen har resulterat i inte mindre än 54 skräpmejl, varav fem med religiösa och julrelaterade ämnesrader. Resterande osammanhängande. Inte den vanliga pillerförsäljningen och de obehagliga förstoringsförslagen. Men ändå, kan inte spammarna ta julledigt eller åtminstone skicka julspam. Midianites into the covenant at the which is wisdom, globaliseringens fantastiska möjligheter, ett skräpmejl för mig åter till Kina och marknadsföringen av piratkopierade DVD-filmer.

.........................................................................
Mer än en varelse och du har allt som behövs för ett krig. Bodil Malmsten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback