>

Böcker från världens ände

Priset på vatten i FinistèreEfter min omedelbara förälskelse i och bestående kärlek till Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig har jag inhandlat två av Bodil Malmstens äldre: Det är fortfarande ingen ordning på mina papper och Priset på vatten i Finistère. Tyvärr i pocket. I vanliga fall föredrar jag pocket men prosa som denna gör sig bättre i vackert format. Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig är sålunda oberörbar, såväl i form som i ord och innehåll. Det finns underbara texter bland Bodil Malmstens oordnade papper men av de äldre nykomlingarna är skildringarna av Finistère hittills mina favoriter. Fin des terres. Finis terrae. Finistère. Så ofantligt tilltalande. Att bo vid världens ände, ha en trädgård och skriva böcker.




Kommentarer
Postat av: A

Bodil verkar vara en väldigt orginell författare. Såg en intervju med henne för något år sen och jag fick det intrycket.
Kanske borde jag läsa något av henne?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback