>

Mitt varumärke

Mitt varumärke håller på att urholkas. Linnea är årets namn 2007 och är bland de tio populäraste namnen på nyfödda flickor i Sverige. Min unicitet är hotad. Jag kommer inte att kunna få vettiga användarnamn eller e-postadresser i framtiden utan tvingas att heta linnea2027_index456433. Om jag vill bli känd i framtiden kommer jag att vara tvungen att ta ett superunikt efternamn, såsom Vitmossa eller Silvergaffel. Och om jag är med i en dokusåpa i framtiden kommer jag att benämnas med dokusåpaepitet innan mitt namn. Som Idol-Markus och Robinson-Martin som till skillnad mot Darin och Agnes inte har tillräckligt unika namn för att få såpan avsköljd efteråt.

Jag kan komma på fyra bra saker med att bli utspädd. Jag kommer att ha ett ungdomligt namn även om tjugo år. Folk förstår automatiskt hur man stavar mitt namn. Muggar, mössor och pennor med mitt namn kommer att säljas. Jag kan starta ett hemligt Linnea-nätverk och ta över världen. Men det uppväger inte värdenedgången hos potentiellt varumärke inför potentiellt kändisskap. Så. Sluta genast med att döpa era barn till Linnea. Hör ni det. Sluta genast!

Kommentarer
Postat av: bokidioten/Johanna

Ha ha! Känner igen mig! Det komiska är att mina föräldrar faktiskt _försökte_ döpa mig till något unikt. Med facit i hand: lycka till med ditt Linnea-nätverk!

Postat av: Linnea

Ja, vi människor är ganska roliga. :) Jag läste det här i SVD:

"Nyblivna föräldrar försöker numera i allt högre grad hitta unika namn till sina barn. Men eftersom alla inspireras av samma tv-program, filmer, böcker, musik med mera så väljer många samma namn i tron att det är ovanligt och nytt", skriver journalisten Anders Malmsten som skrivit Svenska Namnboken och skapat sajten Svenskanamn.se.

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_14424276.asp

2007-01-23 @ 11:46:36
URL: http://lionea.blogg.se
Postat av: Linnéa

Oj, det här låter läskigt. Jag har inte tänkt på det innan, men det är kanske dags att jag börjar oroa mig?

2007-06-20 @ 23:11:09
URL: http://linneahansson.blogg.se
Postat av: Andreas

Med dagens nitiska IT-strateger kommer man inte att slippa undan, med bara för- och efternamn i mailadressen, om man så heter Mark-Jörgen Pisstoffla. Alla ska ha det lika dåligt.

2007-07-12 @ 23:13:16
URL: http://a5.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback