>

Sudda sudda

Det är något groteskt med informationsflödet. Och jag är så avtrubbad att jag knappt märker det. Eller kan skaka av mig det. På TV-nyheterna blandas vidriga nyheter, fasansfulla nyheter, skrämmande nyheter med några få krystade "roliga" nyheter, sport och väder. 50 döda i bussbrand. Allvarligt ansikte. 10 000 döda i pest. Allvarligt ansikte. 1000 000 döda i krig och svält. Allvarligt ansikte. Byter blad. Amerikansk spaniel har blivit utsedd till den vackraste hunden. Leende. Snap. Alla hemskheter bortsuddade. Jaha Tone, finns det någon anledning att ta fram skidorna i helgen?


Rubriker på SVD.se lördag 6 januari 2007

Abbas förbjuder Hamasmilis
Flygplan störtade i kohage i Dalarna
50 döda i bussbrand
"Pim-Pim" föll i semi
Arla drar tillbaka råttangripen ost
Väpnat rån mot butik i Akalla
Slimma hunden

Högst upp en stor blinkande banner med skäggstubbraspig man som kärleksfullt kysser blond kvinna på kinden:
"Vi vet vem som passar dig bäst!" SVD DEJT


Rubriker på DN.se lördag 6 januari 2007


Lankesisk buss sprängd
Råttor gillade Arlas ost
Hon ger Jaguar ny form
Man dog i brand på Söder
50 dödade i brinnande buss
Amerikansk spaniel den vackraste hunden
Håravfall i brittisk domstol
Varning för farlig anka
Oprah Winfrey startar flickskola



Det. Är. För. Mycket.

Kommentarer
Postat av: Lars

Så, nu har jag tillslut uppdaterat min blogg, och passat på å utmana dig också!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback