>

Jogging

Jag har börjat jogga. Tidigare har jag tyckt att det är tråkigt, delvis för att jag har haft dålig uthållighet och slutat innan jag har tränat upp den. Mina tips är att ha någon att jogga med och en mp3-spelare med en bra mix av låtar, att jogga regelbundet och att följa ett träningsprogram där du kan kryssa av avklarade pass.

Ett enkelt verktyg för dig som vill hitta eller mäta din löprunda finns
här. Det fungerar åtminstone för de orter som detaljerade kartor finns inlagda över. Olika typer av träningsprogram finns t.ex. här. För absoluta nybörjare finns detta program men även program för dig som tränar inför halvmilen, milen eller maraton.

Kommentarer
Postat av: David

Hej Linnea.
Eftersom du verkar ha haft problem med att skosnören går upp: Vi dansare brukar använda dubbelknut. Då slipper man att skosnören går upp mitt under en dans och snörningen håller då faktiskt hela dagen! Om du inte vet hur man gör en dubbelknut så fråga närmaste småbarnsförälder. Numera använder jag dubbelknut nästan alltid på alla skor även till vardags.

(Råkade snubbla över din blogg när jag googlade lite. Vi känner inte varandra.)

Mvh .../David


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback