>

Bebisar kommer med många tillbehör nuförtiden

Som gravid fick jag ett nytt intresse som bara har vuxit. Att shoppa bebisprylar. När jag ska köpa något sker det på ett av två sätt, antingen ser jag något som jag bara tycker så mycket om eller så gör jag omsorgsfulla efterforskningar, läser på nätet, frågar vänner och bekanta, går till affärer, pratar med försäljare, ibland köper och utvärderar, lämnar tillbaka om det inte håller måttet. Känsla eller logik. Allra bäst är det när båda stämmer. Är det endast logik blir jag sällan nöjd. Det måste kännas rätt också. Mina vänner brukar säga att jag kan bli nästa Sverker, ha mitt eget Plus, min egen soptunna, mina egna skyltar och generiska behållare som visar literpris på schampo.
♥♥♥
Bebisar kommer med många tillbehör nuförtiden och som förstagångsförälder finns det alltså en uppsjö med prylar att utvärdera. När jag var gravid letade jag listor, inköpslistor, klädlistor och packlistor till BB-väskan. All denna research, all denna tid, möda och kärlek som lades ned resulterade i ett gäng användbara och några mindre användbara prylar. Såhär med facit i hand tänkte jag därför dela mina listor med er och kanske bespara någon att göra samma efterforskningar. Om man har exakt samma preferenser, behov och prioriteringar som vi så är det jackpot, troligen är det dock inte så och då bör man ta mina tips med en nypa salt.

Jag kan gå in i detalj på för- och nackdelar med varje pryl och varför vi valde just den modell vi valde men jag sparar det till efterföljande inlägg. Det kommer att bli reklamliknande inlägg men jag försäkrar att jag inte får betalt i någon form. Om något av berörda företag läser detta är ni dock välkomna att belöna mig retroaktivt. ;)


Listan på oumbärliga ting som har använts flitigt
dessa 4 första månader:

+ säng + spjälskydd + kudde
+ vagn + mjuklift + åkpåse (åkpåsen ännu ej använd men behövs i vinter)
+ babysitter
+ bärsele
+ skötbord + skötbädd + överdrag
+ små handdukar/tvättlappar
+ skötväska
+ skötunderlägg till skötväskan
+ amnings-BH
+ vattentätt madrasskydd (till en början under läckande mamma)
+ engångsartiklar som papperstvättlappar, amningsinlägg, blöjor, blöjpåsar
+ filtar
+ fler filtar
+ kläder
+ snuttis

+ vagnleksak

+ mobil

+ amningsinlägg, flergångs
+ badbalja

+ babyskydd till bil

+ babygym

+ blöjhink

Foton lånade från tillverkarna


Vi gjorde ett tveksamt köp och ett köp som kan ses som mindre lyckat för just oss eftersom vi aldrig använde denna:

~babynest (funkade en natt och har sedan samlat damm tills nu när vi testar till magträning)
- sovpåse

Självklart behöver man inte ha alla dessa prylar, bebisar har klarat sig fint i många årtusenden utan. Som småbarnsförälder är dock alla saker som underlättar vardagen guld värda. Första gången jag kunde duscha när jag var ensam med bebis har jag t.ex. babysittern att tacka som gav mig fem värdefulla minuter med ett par gung gung med foten mellan schamponering och balsam. Tack för det Blocket!

Kommentarer
Postat av: Hanna Z

Usch ja det är ju såå jobbigt när dom inte mår bra. Inatt sov Elliot som vanligt iaf och idag verkar han må mkt bättre. Fortfarande lite snorig men inte alls som igår.. Han är ju glad iaf och då är jag med glad:)



Ja men tusan gör det! Hade vart jättekul! :)

Postat av: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 4 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/july/lordag-dagens-blogg.html#comment

2011-07-02 @ 15:39:17
URL: http://anneliih.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Ja, verkligen! Jag skulle utan tvekan hoppa ner i badbaljan om jag bara fick plats, haha :) Jag får nöja mig med att bada inomhus i badkar..

2011-07-02 @ 20:46:25
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Malin

Det ar val det som ar mycket smart med just Blocket, Tradera, eBay och liknande, att koper man nagonting som man inser att man inte behover sa kan man ofta salja det vidare till nagon annan som faktiskt har eller i alla fall tror att de har, behov av produkten.

2011-07-02 @ 22:57:34
URL: http://piccadillytears.blogg.se/
Postat av: Jasmin 21 år 3 barns(mamma)

Jaa visst köper man en massa men det är ju skönt att veta att man har allt IFALL ATT :D

2011-07-04 @ 07:31:58
URL: http://jasminsnall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback