>

Randigt

Vi sitter och tillverkar inbjudningskort till namngivningsceremoni. Jag ville ha randiga kort men hittade inga så inhandlade vita kort och en rulle rött klisterpapper.

"Ja men det är helt ok och det är klart att jag hjälper till" sade M på telefon när jag stod inne på Panduro med rullen i handen och velade. "Det är helt ok att vi lägger ned tid på det här. Att det tar två timmar eller så. Det fixar vi." "Eeeh, ok!", sade jag och lade snabbt på luren. Då hade jag redan spenderat en timme med att bara titta i inspirationspärmar, känna på papper och leta efter klisterkuddar.

1. Skriva inbjudningstexten till korten
2. Välja typsnitt
3. Skriva ut inbjudningstexten till korten i exakt rätt storlek
4. Bestämma design och göra några provkort
5. Välja foto
6. Beställa foton
7. Beställa foton igen eftersom jag glömde ändra antal kopior från 1 till 25
8. Klippa 150 ränder
9. Klistra fast 150 ränder på korten
10. Klistra fast foton
11. Klippa ut inbjudningstext
12. Klistra fast inbjudningstext
13. Leta adresser
14. Skriva adresser

15. Lägga i kuvert och sätta fast frimärken
16. Posta

Tror någon att detta tar två timmar? Näääää.


Kommentarer
Postat av: Tina - Minnas mamma

Vad duktiga ni är! Vi beställde inbjudningskort som vi blev supernöjda med från optimalprint.se , men tror inte de hade randiga kort.. :)



Och vad kul att ni tycker vi kommit långt! Minna har ju alltid älskat mat men nu verkar hon inte lika överförtjust längre.. :) Men vi får se, vi tar det i hennes takt. Hon får välja själv hur mycket hon får äta. Dock skulle jag tycka det vore skönt om hon ville äta lite mer mat och amma lite mindre, men vi får se hur det går :)

Postat av: Hanna Z - Mamma till Elliot

Men vad duktiga ni är som gör allt själva! När ska ni ha er namngivning? Vi ska ju också ha en, om ett par veckor:)

2011-08-31 @ 08:57:20
URL: http://hannaz.se
Postat av: Tina - Minnas mamma

Det är inte mycket svårare att ta med sig hemlagad mat än köpt mat :) Om jag vet att vi kommer äta lunch någonstans, eller vara i närheten av något café, så lägger jag bara ner hennes mat i skötväskan och går iväg. Då tinar maten i skötväskan och sen värmer jag den på närmsta café eller matställe i närheten.

Om vi däremot inte kommer vara nära någonstans där jag kan värma maten så ser jag till att maten är lite tinad innan jag lägger den i skötväskan. Precis lagom tinad så att den hinner tina helt tills det är dags för hennes lunch. Sen packar jag ner en termos med varmt vatten. Då när Minna ska äta är hennes mat helt tinad, men ofta vill man ha upp temperaturen någon grad ändå och inte äta rumstempererad. Så då häller jag i lite kokade/väldigt varmt vatten och rör runt. Då blir det lite varmare :)

2011-09-10 @ 19:23:39
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Sandra - mamma till Levis

Haha, ja det ska jag genast ta och säga till Levis! Brukar hon lyssna då? Och vad har hänt med inläggen?

2011-09-13 @ 09:18:33
URL: http://sandraolevis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback