>

I gotta feeling

Sedan jag fick barn har vissa låttexter fått helt nya innebörder för mig. De talar till mig på ett annat och mycket starkare sätt än tidigare.

Både av den känslomässiga varianten som får kärleksbägaren att fyllas till brädden och svämma över...


Jag vet att du sover
Känner värmen från din hud
Bara lukten gör mig svag
Men jag vågar inte väcka dig nu

Jag skulle ge dig
Allting du pekar på
Men bara när du inte hör
Vågar jag säga så

Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och genomskinlig grå blir jag
Utan dina andetag

Min klocka har stannat
Under dina ögonlock
Fladdrar drömmarna förbi
Inuti är du fjäderlätt och vit

Och utan ett ljud
Mitt hjärta i din hand
Har jag tappat bort mitt språk
Det fastnar i ditt hår

Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och färglös som en tår blir jag
Utan dina andetag

Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
Om du inte ser på
Och genomskinlig grå
Vad vore jag
Utan dina andetag

Vad vore jag
Utan dina andetag


-- Kent


...och denna "Nu testar vi en ny nattningsmetod"-pepplåt som man med fördel kan ladda med kl 18 innan pyjamasbytet. Varje ord lyser upp som i neon en mörk höstkväll
.

I gotta feeling that tonight's gonna be a good night
That tonight's gonna be a good night
That tonight's gonna be a good, good night

-- Black Eyed Peas


Kommentarer
Postat av: Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Ledsen för lite sent svar, tänkte hela dagen igår att jag skulle svara dig men så blev det inte av :D De Kissy-leggingsarna (har på mig dom idag, kanske kan lägga upp en ny dagens sen där man ser dom lite bättre) jag har är "blå" - http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/leggings/dr-denim-202/kissy-tights-202213-29/



Tycker SÅ mycket om de där byxorna, helt galet sköna, gillar de svarta mest då jag är en typisk svart person i klädväg men roligt att ha några att växla mellan :D



Koftan var förövrigt superduperfin!! Min är från förra, eller kanske till och med förrförra sässongen, köpte den på "januarsalg" (lite som mellandagsrea) förra vintern :) Tycker också mycket om lite längre modell med knappar, lovar att säga till om jag snubblar över någon från Bondelid, eller något annat märke i samma stuk :D



Kram kram!

2011-11-25 @ 09:56:37
URL: http://madeleines.se
Postat av: Sandra - mamma till Levis

Tack för igår, det blev en fin dag!

2011-11-29 @ 09:26:16
URL: http://sandraolevis.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Tack för tipset, jag har äntligen lyckats fixa det! Det var precis det du skrev om kodmallen :)

2011-12-01 @ 09:38:12
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Haha, precis sådär gör vi med Levis! Han är ju 10 veckor äldre än Minna iof, men när han gör något så kollar vi om Minna också kan det och om inte så försöker vi några veckor senare. Då vet vi att det snart är dags liksom :P



Fast en del grejer som han gjorde vid 9 månader, typ kröp ordentligt och ställde sig upp mot möbler, gör inte Minna än :) Men alla är ju såklart olika, men det är ändå kul med någon lite äldre som man kan se på vad som komma skall.



Min sambo har lärt sig de flesta bebisars namn som jag pratar om, haha, men inte alla. Han är som din! -"öh, vem är det? är det någon blogg nu igen?? "

2011-12-06 @ 18:40:28
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Tack! Vad gulligt av dig :) Det känns jättekul att kommit med i mensa faktiskt. Mest för "bekräftelsens" skull egentligen kanske, men ändå. Coolt liksom.. :D

2011-12-10 @ 19:11:31
URL: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback