>

Randig namngivning

I augusti hade vi namngivningsceremoni för vår Saga. Vädret och platsen som inte går att boka var stora osäkerhetsmoment men det blev verkligen så lyckat!

Vi hade ceremonin i Ekotemplet i Hagaparken. Eftersom vi går under epitetet Randiga Familjen var givetvis klädkoden randigt och alla var så fina och randiga att jag fick en klump i halsen av lycka där vi stod i Ekotemplet. Ja kanske inte bara för att de var randiga utan för att de var där för att fira vår dotter med oss. Vi hälsade välkomna, jag läste en dikt, presenterade våra älskade faddrar och överlämnade varsitt brev till dem, vi avslöjade alla Sagas namn samt vad de betyder för oss, Sagas farfar höll ett fint tal och vi skålade. Vi var också så lyckligt lottade att coola och begåvade Josefin Lindh* sjöng en fin sommarvisa samt Lisa Ekdahls "En Saga för god för att vara sann..." med mkt vers och lite refräng. Stämningen var underbar, somrig, informell men ändå högtidlig och bara helt perfekt. Efter ca 15 min ceremoni breddes filtar ut på gräset och vi bjöd på pastasallad, bröd, två sorters matpajer samt päron- och ädelostsallad. Alla gäster fick fylla i
Min Första Gästbok och vi öppnade alla fina presenter. Till kaffet hade vi beställt 120 vackra minicupcakes från cupcake Sthlm. Jag ville egentligen baka fina cupcakes själv men M övertalade mig dagen innan att vi skulle köpa färdiga och jag gick till slut med på det eftersom vi i övrigt kom billigt undan utan en dyr lokal. Vid halv ett natten innan den stora dagen när M var klar med all mat, tittade han på mig och frågade lite spydigt om jag var sugen på att börja baka nu. Jag höll väl med då om att det där med att köpa cupcakes varit en strålande idé.

Det var verkligen en helt underbar dag i Hagaparken med släkt och vänner. En sådan där dag man bär med sig och blir alldeles varm i hjärtat när man tänker tillbaka på. ♥ Tack.

Denna plats, denna dag var magisk och underbar. Notera det fina egensydda randiga flaggspelet som Sagas farmors syster överraskade med.


*Josefin Lindh, vars fina sångröst gjort henne omnämnd av Lukas Moodysson som mest beundrade person
http://www.myspace.com/josefinlindh
http://lissidancefloordisaster.com/blog
Det är nationella dotterveckan, så om du har en vacker dotter/ döttrar som du älskar mer än du kan beskriva, kopiera och klistra in detta i din status. Din dotter/ döttrar kommer att hålla din hand en del av livet men äga ditt hjärta hela sin livstid. Jag har världens bästa ♥ ♥ ♥ ♥♥ ♥

Kommentarer
Postat av: Sandra - mamma till Levis

Låter som en underbar och magisk daq. Härligt.



Och tack för alla fina ord i din kommentar, de värmer! Klart jag kan försöka mig på att skriva ett fotoinlägg ngn gång även om det känns konstigt, vem är jag att göra det liksom...



Oftast så fixar jag bara ljus och kontrast som sagt och gör jag mer är det faktiskt oftast actions jag använder. Är självlärd i PSE och kan långt ifrån allt än så ska jag sitta och pilla själv blir det till att göra om flera ggr för att få det som jag vill och då är det skönt att ha färdiga saker att använda sig av :)



Gällande bytet till canon... jag är jättenöjd med min kamera. gillar hur den är så mkt bättre i mörker och stadig att hålla i och gillar mkt med den. Att det är en canon vet jag inte om det gör att jag gillar dne mer. Hade säkert varit lika nöjd om jag bytt upp mig inom nikon. Det jag kan jämföra är ju objektiven. hade ett 35 mm 1,8 till nikon och nu ett 50 mm 1,8 till canon och det jag hade till nikon var nog faktiskt bättre. Det har jag nu har ibland svårt att fokusera och jag ska nog ta och byta upp mig där snart tror jag... Så kan nog inte argumentera för att du absolut ska göra ett byte även om jag är toppennöjd med kameran.

Postat av: Hanna Z - Mamma till Elliot

Åh det låter ju som en fantastisk dag! Härligt att den blev så lyckad! :)



Japp det är Kissy-modellen. Åh vad jag älskar dom! Och det var nog Maddes fina ord om dom som gjorde det tilslut fick bli ett par såna! :)

2011-11-13 @ 11:23:15
URL: http://hannaz.se
Postat av: Sandra - mamma till Levis

Åh, om du bara visste hur mkt kommentarer som den du lämnade värmer! Tack fina du!

2011-11-14 @ 08:33:54
URL: http://sandraolevis.blogg.se/
Postat av: Sandra - mamma till Levis

Underbara du!

Säg till om du vill dejta någon gång. Diskutera foto eller söta barn kanske? ;)

2011-11-16 @ 19:59:21
URL: http://sandraolevis.blogg.se/
Postat av: Hanna Z - Mamma till Elliot

Haha vad gullig du är:)

2011-11-16 @ 20:25:44
URL: http://hannaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback